Az egyszerűsített honosítási kérelmek összeállítását otthonában is elkezdheti, az alábbi linkre kattintva egy rövid regisztrációt követően nyílik erre lehetőség.
A kérelem benyújtásának ugyanakkor elengedhetetlen feltétele a külképviseletünk ügyfélszolgálatán vagy kihelyezett konzuli napokon való személyes megjelenés, melyhez előzetes időpontfoglalás szükséges.
Amennyiben külképviseletünkön szeretné benyújtani kérelmét, időpontot foglalhat online erre a linkre kattintva, vagy a 0366-087-000-s telefonszámon.
Kihelyezett konzuli napon történő ügyintézéshez keresse a lakóhelyéhez legközelebbi Eurotrans Alapítvány irodáit.
Az egyszerűsített honosítási kérelmekek benyújtására a főkonzulátus Gál Sándor utca 9. szám alatti épületében („Lázár-házban”) van lehetőség.
Az ügyfélfogadási idő a következő:
- hétfő-csütörtök 8:00-16:30,
- péntek 8:00-14:00.
Időpontfoglalás céljából hívható telefonszámunk: 0366-087-000.
- A kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, az ügyintézés során a felnőtt és a 14. évet betöltött kérelmezőknek személyazonosságukat igazolniuk kell, ezért kérjük, hogy érvényes személyazonosító okmányt (személyazonosító igazolvány vagy útlevél) hozzanak magukkal a kérelembeadáshoz.
- Kiskorú gyermekek (18. életévét be nem töltött) vagy cselekvőképtelen nagykorúak nevében a törvényes képviselők (szülő, gyám, gondnok) terjeszthetnek elő kérelmet. Azonban a személyes megjelenés a 14. életévüket be nem töltött kiskorúak számára is kötelező!
- Minden kérelmező személyes megjelenése kortól függetlenül kötelező az eskü/fogadalomtétel alkalmával átadásra kerülő, hivatalból kiadott személyazonosító igazolványhoz történő biometrikus adatok (arcfénykép, és 12. év felett ujjnyomat) felvételezése céljából.
- Kiskorú gyermek honosításához mindkét szülőnek hozzá kell járulnia. Ha csak az egyik szülő tud megjelenni a kérelembeadáskor, úgy a másik szülő részéről közjegyzői okiratba foglalt hozzájáruló nyilatkozat szükséges!
- Kérjük ügyfeleinket, hogy amennyiben magyarországi bejelentett lakcímmel rendelkeznek, úgy a magyar lakcímkártyájukat és/vagy amennyiben rendelkezésre áll a magyarországi tartózkodást igazoló EGT regisztrációs kártyájukat is hozzák magukkal a kérelembeadáshoz.
- A kérelem elbírálásának ideje körülbelül 5-6 hónap. A kérelem elfogadása esetén a köztársasági elnök honosítási okiratot állít ki. Az okirat megküldésre kerül ahhoz a külképviselethez/magyarországi polgármesteri hivatalhoz, amelyet az ügyfél a honosítási kérelemben az állampolgársági eskü helyszíneként megjelölt. A honosítási okirat külképviseletre érkezését követően értesítjük ügyfeleinket és időpontot biztosítunk az eskütételre. Az állampolgársági eskütételről bővebb információt IDE kattintva találnak.
A magyar állampolgárság megszerzésének feltételei:
- A kérelmező vagy valamely felmenője magyar állampolgár volt.
- A magyar nyelvet érti és beszéli.
- A magyar jog szerint büntetlen előéletű és a kérelem elbírálásakor ellene magyar bíróság előtt büntetőeljárás nincs folyamatban.
- A kérelmező honosítása Magyarország közbiztonságát és nemzetbiztonságát nem sérti.
Szükséges dokumentumok:
- kitöltött honosítási kérelemnyomtatvány (házastársak, valamint szülők és kiskorú gyermekeik/cselekvőképtelen nagykorú gyermekeik együttesen terjeszthetnek elő kérelmet egy közös nyomtatványon);
- A 2020. március 1. előtti gyakorlattól eltérően, fénykép csatolása nem szükséges a kérelem beadásához. Jelenleg minden kérelmezőnek kötelező megjelennie a kérelem beadásakor, amikor a kérelmet átvevő készít fényképet és vesz ujjlenyomatot és aláírásmintát.
- születés és házasságkötés hazai anyakönyvezéséhez szükséges kitöltött adatlap;
- a kérelmező saját születési/házassági anyakönyvi kivonata hivatalos, bejegyzett fordító által készített fordítással ellátva; elvált személyek esetén bontóítélet fordítással ellátva, illetve az Európai Tanács 2201/2003. számú rendeletében előírt igazolás, melyet a házasságot felbontó bíróság állít ki (erről fordítás nem szükséges); özvegyek esetén az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata fordítással ellátva;
- igazolás magyar állampolgár felmenőről, ha a kérelmező soha nem volt magyar állampolgár. Felmenői igazolás lehet: születési anyakönyvi kivonat, katonakönyv, cselédkönyv, iskolai bizonyítvány, egyházi igazolás, munkakönyv – melyekből egyértelműen megállapítható a felmenő születési helye és ideje. Ha ezen dokumentum idegen nyelvű, arról is hiteles fordítást kell készíttetni.
Figyelem! Minden eredeti okiratot be kell mutatni a kérelembeadáskor, leadni azonban nem szükséges azokat.