1.) Lépjen a https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio felületre.

TIPP: Csak ez az egy ablak legyen megnyitva a böngészőben, mert hibát fog jelezni, ha több ablak is meg van nyitva.

2.) Itt kattintson az „E-SZEMÉLYI” gombra.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.) Megjelenik a "REGISZTRÁCIÓ E-SZEMÉLYIVEL" űrlap:

 itt meg kell adni

  • az okmányazonosítót: ez az e-személyin található, 6 számjegyből és 2 betűből álló azonosító
  • regisztrációs kódot: ezt a személyazonosító igazolványod igénylésekor kapta egy lezárt borítékban, ami 11, számjegyekből és betűkből álló karaktersorozat.


Az adatok megadása után kattintson az „ELLENŐRZÉS” gombra.

 

Ezt követően le kell görgetni és meg kell adni a következőket:

  • Felhasználónév

A felhasználónevet a regisztráló személynek kell megadni, de ha már létezik, vagyis már használja valaki, akkor másikat kell kitalálni.

A felhasználói név formátumára vonatkozó szabályok:

  • Nem lehet szóköz az elején és végén
  • Minimum 4 karakter hosszú legyen
  • Legalább 3 eltérő karaktert tartalmazzon
  • Megengedett karakterek: kizárólag a magyar abc betűi és 0123456789 számjegyek
  •  Email cím
    Erre a címre kapja meg emailben az első belépéshez szükséges egyszeri aktiváló kódot.
  • Az „Email cím megerősítése” mezőbe ugyanezt a címet kell beírni.

Az itt megadott email címet állítja be a rendszer a személyes tárhelyhez is. Az email címet később meg lehet változtatni. (Hogy pontosan hogyan lehet megváltoztatni a megadott email címet, erről is szó van a Hogyan nyissak Ügyfélkaput? c. írásban.)

  • Az „Előzetes értesítést kérek okmányaim lejáratáról” mező alapértelmezetten be van pipálva. A szolgáltatás minden Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező számára ingyenes és az alábbi okmányok esetében használható:

    - kártyaformátumú személyazonosító igazolvány,
    - kártyaformátumú gépjárművezetői engedély,
    - magánútlevél,
    - gépjármű forgalmi engedély (műszaki érvényességi idő szerint).

Ha mindent kitöltött, akkor kattintson a „Regisztráció” gombra.

A regisztráció sikerességéről üzenetablakban kap tájékoztatást:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha a "Vissza a főoldalra" szövegre kattint, akkor a következőt fogja látni a képernyőn:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az aktiválásra kattintva kell megadni az emailben kiküldött azonosítót és ezt követően van lehetőség jelszó megadására.

Az Ügyfélkapu jelszó minimum 8 karakter legyen, legalább két számot, valamint kis és nagybetűt vegyesen tartalmazzon.
A jelszó két évig érvényes, két év után módosítani kell a jelszót.