Szó szerinti csodasarokká vált kedden délben a nyárádszeredai Deák Farkas Általános Iskola főtéri épületegyüttesének egyik osztályterme: kéttucatnyi gyereket bűvöltek el a Magyarországról, a Nemzetpolitikai Államtitkárságtól érkező Csodasarok ajándékdobozok.

A csíkszeredai főkonzulátus megbízásából Soós Zoltán konzul érkezett Mezőpanit és Marosvásárhely után kedden délben a szeredai iskolához, ahol az előkészítő osztályba kopogtatott be két dobozzal. Az apróságok illemtudóan meghallgatták a vendéget, majd kíváncsian vették szemügyre a kapott ajándékot, amit végül egy rövid téli énekcsokorral köszöntek meg.

„Mindig jó adni, főleg ilyen pici gyerekeknek. Csodasarkot átadni és karácsony előtt ajándékozni jó dolog, a gyerekek mindig örülnek a doboz tartalmának” – összegzett a konzul, kifejtve, hogy a 2013-ban a magyar Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága által indított Mienk a város című játékban évről évre egyre többen vesznek részt, ezek száma már négy- és ötezer között van, ami jól mutatja az érdeklődést. Idén a csíkszeredai főkonzulátus kerületében tizenöt Csodasarok került a legügyesebb gyerekekhez, és mindenhol kitörő lelkesedéssel fogadták.

A szeredai iskolából a Kátai Judit tanítónő előkészítő osztálya volt a legkitartóbb: a 29 kisgyerekből 12 nevezett be az internetes játékba, közülük kettő, Csizmadia Benedek és Iszlai-Mester Gyopár bekerült a legjobbak közé. A hatéves gyerekek a szüleik és a tanítónő irányításával dolgozták ki otthon a feladatokat, a szülők pedig feltöltötték a megoldásokat a játék online oldalára. A fő feladatok határidőig való feltöltése biztosította a versenyben maradást, a pontgyűjtő feladatok megoldása pedig a győztesek közé kerülést. Már a verseny kezdetén leszögeztek egy dolgot: ha a csapat bármely tagja győztesen kerül ki, a nyeremény nem kizárólag az övé, hanem az osztályközösségé lesz – mondta el lapunknak a tanítónő, aki lehetőséget látott arra, hogy a versenybe való benevezéssel a gyerekeknek örömöt szerezzenek. Így megtapasztalhatják, hogy a kitartó munkának eredménye lesz, és a gyerekek is keresik a lehetőségét annak, hogy egymásnak és önmaguknak örömöt szerezzenek. Mivel a gyerekek különböző helyekről kerültek az ősszel az előkészítő osztályba, a négyhetes versenynek közösségformáló és összekovácsoló hatása is volt, hiszen a kisdiákok, a szülők és a pedagógus együtt dolgoztak és drukkoltak a pontokért. Ebben a korban a gyerekek számára a játék az egyik legfontosabb dolog, így öröm volt számukra ez a nyeremény is, mert sikerült gazdagítani az osztály már meglévő gyűjteményét a dobozokban található társas-, kirakós és tudományos játékokkal, ismeretterjesztő és gyermekirodalmi könyvekkel. A legnagyobb köszönet a tizenkét kisgyereket és szüleiket illeti, akik naponta lelkiismeretesen dolgoztak és gyűjtögették a pontokat – mondta el a tanítónő, és örömét fejezte ki azért, hogy a magyar állam ilyen lehetőséget is biztosít a határon túli gyerekek számára.

Az egyik nyertes kisdiák édesanyja kérdésünkre úgy nyilatkozott: ő is élvezte a játékot, és a naponta ezzel töltött fél óra minőségi időnek számított a családban, hiszen, annak ellenére, hogy sokat vannak együtt a gyerekekkel, kevesebb idő jut arra, hogy csak velük foglalkozzanak. Így a feladatokat közösen beszélték meg a kisfiúval, majd az anyuka töltötte fel a megoldásokat, és együtt izgultak a pontokért és a következő feladatért. 

Az eredményhirdetést különösen nagy örömmel fogadta Benedek, körülugrálva az egész lakást a hír hallatán, hogy neve a nyertesek között van.

Gligor Róbert László - Népújság